Asendia Careers header 500

FAQ

Velkommen til vores side med svar på de mest almindelig spørgsmål. Uanset om du er en virksomhed, der er interesseret i Asendias servicetilbud eller modtageren af en forsendelse, der kommer fra udlandet, kan du finde svar på dine spørgsmål lige her. 

Feedback

Asendia sørger for e-handel og post løsninger for virksomheder på tværs af grænser inklusiv pakke-, business mail-, direct mail-, presse- og publikationsleveringsløsninger. Vi tilbyder et komplet udvalg af produkter til forretnings-, detail-, direct marketing- og publikationsbranchen.

Asendia kombinerer den internationale ekspertise og de globale transportnetværk fra to af de store postale operatører: La Poste og Swiss Post. Vi har støtten fra mange handelskamre og sammenslutninger.

Asendia har kontorer i 15 lande på tværs af Asien (Singapore og Hong Kong), Europa (Schweiz, Frankrig, Tyskland, Østrig, Italien, Norden, Benelux, Spanien, Storbritannien) og USA.

Takket være vores globale netværk leverer Asendia til over 200 destinationer i hele verden.

Selv om Asendia ikke har kontor i dit land, kan vi organisere transport fra dine lokaler. Særlige produkter kan blive tilbudt i forhold til din placering, så kontakt os venligst for flere detaljer.

Vi leverer til mere end 200 destinationer i verden, på nær til lande som er underlagt embargo.

Vores Track and Trace værktøj er nemt at bruge. Du kan finde det i øverste højre hjørne af vores website.

Du skal bare indtaste dit pakke ID i feltet for at spore din forsendelse.

Vi tilbyder vores kunder et bredt udvalg af sporingsmuligheder, men nogle af vores ydelser kan ikke spores.

Tjek venligst med din forhandler, hvilken servise de bruger. Hvis servicen er sporbar, så spørg dem, om de kan give dig et sporingsnummer.

For at give dig den mest pålidelige og passende levering bliver forsendelser sendt gennem vores transitcentre, som er placeret i mange forskellige lande.

Du kan være sikker på, at din pakke vil blive leveret til den adresse, du har angivet.

Sporingsopdateringer sker hver gang forsendelsens mærkat bliver scannet i Asendia netværket.

Hvis en opdatering er uændret i flere dage, betyder det ikke, at din forsendelse ikke flytter sig. Der kan være flere dage mellem scanninger, hvis enheden er i transit nationalt og internationalt.

Nogle af vores partnere sender notifikationer, der tilbyder muligheden for at ændre leveringsadressen, hvis det første leveringsforsøg ikke lykkedes.

Nogle Asendia produkter giver mulighed for et nyt tidspunkt for levering. Hvis det er muligt, modtager du en besked om at give et tidspunkt for en ny levering.

Skulle en ændring ikke være tilgængelig, er der enten et nyt forsøg på at levere, eller din forsendelse vil blive leveret til det nærmeste posthus/opsamlingssted, hvor du vil kunne hente det.

Hvis du er uenig i leveringen af din forsendelse, så kontakt venligst din forhandlers kundeservice direkte.

Asendia kan kun behandle henvendelser fra vores forretningskunder. Din kunde skal kontakte dit kundeservice team direkte.

De maksimale dimensioner afhænger af vores partnerudbringere og destinationer.

De fleste Asendia løsninger giver dig mulighed for at sende enheder med maksimale dimensioner under 900 mm (længde + bredde + højde).

Vores Premium løsninger tillader dig at sende pakker med maksimale dimensioner under 1500 mm (længde + bredde + højde).

Nogle udbringere tillader enheder, der er større. Kontakt venligst vores salgsrepræsentanter, som kan finde den bedste løsning på dine behov.

Der gælder det samme for maksimum vægt som for maksimale dimensioner, det afhænger af vores partnerudbringere og destinationer.

Normalt er den maksimale vægt 2 kg, bortset fra Premium løsninger (30 kg maksimum).

Der er nogle enheder, som Asendia ikke kan håndtere af lovmæssige, sundhedsmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.

Listen over forbudte varer inkluderer, men er ikke afgrænset til, ulovlige stoffer, forfalskede eller piratkopierede varer, eksplosive eller brandbare ting og levende dyr.

Ønsker du yderlige information, kan du læse mere her: http://www.upu.int/uploads/tx_sbdownloader/descrip...

- Infectious substances: http://www.icao.int/publications/Documents/guidanc...

- Dangerous goods: http://www.upu.int/uploads/tx_sbdownloader/descrip...

Kontakt din nærmeste Asendia her.

Hos Asendia tager vi databeskyttelse meget seriøst. Vil du vide mere, kan du læse om vores databeskyttelsespolitik.

Forsendelser på tværs af landegrænser er underlagt fortoldning med afgifter og skatter. Hvis disse ikke var inkluderet i den pris, du betalte for varen online, kan dine lokale toldmyndigheder afkræve din indgående afgifter og skatter.

eShopWorld leverer e-handel løsninger og ydelser på tværs af grænser, der gør onlineforhandlere i stand til at inkludere afgifter og skatter direkte i varens pris.

DDP betyder Delivered Duties Paid (leveret afgifter betalt). Denne angivelse bruges i international handel, når pakkens skatter og afgifter allerede blev betalt, inden den krydsede grænserne og allerede er inkluderet i varens pris.

DDU betyder Delivered Duties Unpaid (leveret afgifter ikke betalt). Denne angivelse er nu erstattet af DAP (afgifter på sted). Angivelsen bruges, når pakkens afgifter og skatter bliver betalt af modtager direkte ved levering.

Enhver forsendelse, der krydser en toldgrænse, må vise en CN 22 eller CN 23 tolddeklaration (hvis afsenderen erklærer, at værdien af indholdet overstiger 300 SDR) på forsiden af enheden.

En handelsfaktura er også påkrævet.

Kontakt din nærmeste Asendia her.

Hos Asendia tager vi databeskyttelse meget seriøst. Vil du vide mere, kan du læse om vores databeskyttelsespolitik.

Det Harmoniserede System (HS) af toldterminologi er et internationalt, standardiseret system af navne og numre til at klassificere handlede produkter, udviklet og fastholdt af World Customs Organization (WCO).

Disse koder bruges af de lokale toldmyndigheder til at udregne afgifter og skatter, når en forsendelse krydser en toldgrænse.

Du kan finde yderligere information hos World Customs Organization.

Asendia kan hjælpe dig med told og import/export af pakker. Vi er også eksperter i Direct mail kampagner med reklamer direkte til dine kunder.

 

Skulle du ikke finde svar på netop dit spørgsmål, så tag venligst fat i vores kundeserviceteam ved at bruge vores kontaktside.

 

 

AsendiaInsightsLogo

21 May, 2020

How to Minimise E-commerce Returns – 5 Key Questions

What is the true rate of online returns around the world?

5 May, 2020

Essential processes to put in place to reduce e-commerce returns

Returns can be the surprise drain on resources that many e-commerce businesses simply don’t see coming. According to Invesp, around 30% of all…

19 February, 2020

Is it Time to Rethink Your E-commerce Packaging?

Unprecedented online sales, constant innovation, a boom in start-ups, globalisation of shopping habits… the truth is obvious: it’s a great time to be…