Fordele ved at lade Asendia hjælpe jer med at levere til Norge?


Hvis du vil have den ultimative leveringspartner med ekspertviden om, hvordan man får pakker, post og publikationer frem til nye kunder i Norge, er du velkommen til at kontakte Asendia nu. Uanset om du er en etableret virksomhed med et behov for at sende store forsendelser eller kun lige er begyndt at teste det norske marked, kan vi tilbyde den tjeneste, du har brug for.

Detaljeret viden om norske kunder

Norge står uden for EU, men er med i det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS), hvilket betyder, at de har andre told- og momsregler end de øvrige nordiske lande. Derudover har Norge sine egne toldsatser på varer, der importeres fra lande uden for det indre marked. Vores ekspertise bygger bro mellem din virksomhed og de norske toldmyndigheder.

Mange forskellige løsninger

Asendia tilbyder et bredt udvalg af tjenester til dig, der vil eksportere til norske kunder. Vores kerneløsninger inden for e-handel omfatter flere leveringsmuligheder, sporing af forsendelser og returhåndtering. Derudover sikrer vores leverings- og postløsninger, at dine markedsføringskampagner når ud til dette spændende nye forbrugermarked.

En tjeneste af høj kvalitet

Asendia er stolte over at tilbyde en tjeneste i verdensklasse til sine vigtige klienter og deres internationale kunder. Vi sikrer denne høje kvalitet ved hjælp af en virksomhedskultur præget af løbende udvikling, en formel politik for kundefeedback og håndhævelse af solide sikkerhedstiltag. Hver klient får tildelt en erfaren Asendia Account Manager, som altid er klar til at gøre en ekstraordinær indsats for at hjælpe dig med at nå dine virksomhedsmål. Vores vision er at gøre global e-handel så enkelt, afslappende og profitabelt som muligt for dig.

Sådan får du succes på det norske e-handelsmarked

Download vores guide, hvis du vil have yderligere information om det lukrative norske e-handelsmarked. Eller læs videre på denne side for at få et indblik i forbrugertendenserne i Norge og vores omfattende erfaring med at arbejde med denne destination.

Få mere information
Norway_ebook_Front_Cover.jpg

Tendenser i den norske detailhandel

Sektorer i kraftig vækst

Det gennemsnitlige årlige forbrug pr. forbruger i Norge forventes at stige med hele 30 % frem mod 2021. Den mest handlede onlinekategori vil på det tidspunkt sandsynligvis stadig være mode efterfulgt af legetøj, hobbyartikler og gør-det-selv. Hvis du sælger fødevarer, kan Norge være det perfekte marked for dig, eftersom onlinesupermarkeder er det segment, der er i kraftigst vækst.

Internationale varer

Norge har den højeste andel af onlinehandlende i Norden og et e-handelsmarked i kraftig vækst takket være nordmændenes store interesse i at købe udenlandsk producerede varer fra internationale websider. Det er en importvenlig nation, hvor varer for milliarder af euro hvert år krydser grænsen fra Sverige, Tyskland, Kina, Sydkorea og USA.

En blomstrende økonomi

I Norge beløber e-handel sig i dag til 8,5 mia. euro om året – et blomstrende marked styrket af den norske økonomi, som understøtter et rigt samfund med en høj købekraft. Norges prioriterede sektorer for økonomisk udvikling er olie og gas, fisk og skaldyr, træ- og metalprodukter samt udstyr til telekommunikation og vandkraft. Indkomst og privatforbrug er stigende, så detailhandelssektoren forventes at blive endnu mere indbringende i fremtiden.

Voksende kundebase

I dag handler 71 % af alle nordmænd mellem 18 og 29 år online hver måned, og dette tal forventes at stige i takt med Norges stabile befolkningstilvækst (seks millioner i 2027). Derudover vil Norge på det tidspunkt være et af de fem yngste lande i Europa set ud fra gennemsnitsalder, hvorfor virksomheder, der bedriver nethandel, skal forberede sig på en yngre målgruppe af forbrugere.

12.7b

Årlig værdi af e-handel i Norge

15%

Forventet vækst i årligt forbrug pr. e-handlende frem mod 2021

71%

af alle nordmænd mellem 18 og 29 år handler online hver måned

Afgørende faktorer for at få succes online i Norge

Effektiv returprocedure

En af de største udfordringer for e-handelsvirksomheder, der sælger i Norge, er returnering af varer. Nordmændene er kvalitetsbevidste kunder med høje forventninger: De ligger helt i top i Norden, når det gælder returneringer, og helt i bund, når det gælder tilfredshed med bestillinger! Eftersom Norge ikke er en del af EU, kan det tage lang tid, før returnerede varer krydser grænsen og kommer tilbage til forhandleren. Asendia kan gøre returforsendelser enkle for dig og dine kunder ved at gøre forhandleren i stand til at påbegynde refunderingsprocessen ved modtagelse på et lokalt returhåndteringscenter.


Hurtig levering

Kun 14 % af de nethandlende i Norge forventer at få deres leverance inden for 2 dage. Det betyder, at e-butikker, der kan tilbyde kortere leveringstider, har store konkurrencemæssige fordele. Hele 80 % af befolkningen bor i tætbebyggede områder, og Norge er derfor et af de lande i verden, hvor Asendia har lettest ved at levere dine varer. Vi tilbyder et enormt udvalg af integrerede løsninger og international leveringsekspertise, så dine kunder får den mest problemfri oplevelse, når de handler online.ated solutions and international delivery expertise for the smoothest online customer experience.


Gode priser

Hvorfor er nordmændene så glade for at handle online? Først og fremmest elsker de frihed og fleksibilitet, og de handler mere og mere online for at effektivisere deres indkøb. Derudover har man i Norge en relativt høj tendens til at importere og købe varer i udlandet, eftersom de norske priser i vid udstrækning opfattes som høje. E-handel ses derfor som et prisgunstigt alternativ. Faktisk mener en femtedel, at det er billigere, hvilket er en højere andel end i noget andet nordisk land. Norge har desuden enorme naturområder, hvor der er langt til diverse bekvemmeligheder, og transporten er dyr på grund af høje brændstofpriser. E-handel eliminerer denne ulempe og giver adgang til et større udbud til lavere priser.

Effektiv SEO

De fleste forbrugere i Norge finder frem til udenlandske netbutikker via søgemotorer, og målrettet fokus på søgemaskineoptimering (SEO) vil derfor hjælpe dig med at få succes på det norske marked. Søgemaskineoptimering af detailhandelssider er tids- og ressourcekrævende, men ikke desto mindre altafgørende for at opbygge en onlinevirksomhed med succes i Norge. Find relevante søgeord, og inkorporer dem i produkttekster, URL-adresser og andet søgbart indhold. Det kan også anbefales, at man skaber flere sider, gør indholdet delbart og optimerer siderne til mobilbrug.

Destination Norway e-book

Find ud af, hvordan du får succes på det norske e-handelsmarked med denne eksklusive e-bog. Lær mere om de norske markedstrends, toldprocedurer og forbrugerforventninger.

Downloaden
Norway_ebook_Front_Cover.jpg