For at dine direct mail-kampagner skal blive vellykkede, er du nødt til at bruge tid på de grundlæggende byggesten

Digital teknologi har givet virksomheder et antal nye kanaler, som de kan nå ud til deres kunder gennem, blandt andet e-mail og sociale medier. Disse digitale kanaler er vokset så hurtigt, at mange havde forventet, at de ville blive det foretrukne valg for markedsføring. På trods af det har direct mail bevaret sin status som et af de mest effektive markedsføringsværktøjer. Faktisk er den gennemsnitlige responsrate for direct mail mere end 36 gange højere end for e-mail, som ellers blev spået at ville erstatte direct mail på grund af en bedre respons.

IMG_9376-800x800.jpg

Tips til, hvordan du skaber en vellykket direct mail-kampagne

  • Kend din målgruppe. 80 % af din kampagnes succes afhænger af at nå ud til de rigtige mennesker med det rigtige tilbud.
  • Definer, hvad succes er for dig. Det skal være muligt at beskrive med én kort sætning, hvilket resultat du vil have ud af din direct marketing-kampagne.
  • Vær kreativ, men tænk også på forsendelsesomkostningerne. Brug af farver, struktur og smarte folder kan gøre en forskel. QR-koder, augmented reality eller indlejret lyd og billede kan også skabe øget opmærksomhed.
  • Brug kvalitetsdata. Dine data er alfa og omega. En god mailingliste er et must, hvis du skal nå ud til den rigtige person på den rigtige adresse.
  • Vær sikker på, at dit budskab er nået frem. Det er altafgørende at have kapacitet til at håndtere modtagernes respons, hvad enten det drejer sig om anmodninger om brochurer, opkald til jeres callcenter eller indsamling af data.

10 enkle trin til en vellykket direct mail-kampagne

I vejledningen '10 Simple Steps to Successful Direct Mail’ kan du læse, hvordan du får endnu mere ud af din direct mail-kampagne.

Download
e-book.jpg

Find ud af, hvordan direct mail øger omsætningen i e-handelsbranchen

Global direct mail er en veldokumenteret metode til at skaffe nye kunder netbutikken. Find ud af, hvordan du fanger din målgruppes opmærksomhed i bruset fra sociale medier og e-mails.

Video image

50%

Af alle kunder går ind på et brands website efter at have modtaget direct mail

44%

Af alle forbrugere har købt et produkt efter at have modtaget direct mail

20%

Deler direct mail med andre

Fordelene ved international direct mail

envelope.svg

Effektiv og personligt tilpasset markedsføring til udvalgte kunder

17_HQ_About_Asendia_Globe_international_icon_white.svg

Højere responsrate sammenlignet med digitale kommunikationsværktøjer

17_UK_Dollar_Icon.svg

Få et bedre afkast af kampagnen ved at benytte en integreret strategi