Netherlands B2C E-commerce Report 2016

08 april, 2016
14-54_E-com_report_Netherlands_s_02.jpg

Holland i det vestlige Europa er et af kontinentets mest optimistiske e-handelsmarkeder med fremragende forbrugertillid og en økonomi i fremgang. Ecommerce Europes seneste rapport, sponsoret af Asendia, dette spændende, men ofte oversete marked og giver nøglefakta og råd om den nuværende og fremtidige situation for online detailhandel.

Den hollandske befolkning er relativt ung med en medianalder på 42,3 år, mens 69 % af indbyggerne er under 54 år. Dette afspejler sig i landets enthusiasme for e-handel og internettet som sådan: 98 % af de voksne hollændere bruger internettet og imponerende 93 % shopper online. Samtidig stiger brugen af smartphones støt på tværs af landet – 76 % af voksne (klassificeret som 15 eller over i rapporten) ejer nu en smartphone, hvilket peger på at m-handel er en trend, det er værd at holde øje med i Holland.

Rapporten giver også indsigter i markedet fra Berry de Vaal, Asendias Manager Marketing & Sales Benelux, som viser de seneste logistiske og e-handels udviklinger i Holland. Disse udviklinger inkluderer Facebook, landet fremragende infrastructure og begejstringen for fri returneringer og distribution.

Der er også andre tips til online købmænd i rapporten såsom:

  • Ansøgninger om ‘Thuiswinkel Waarborg’ garantimærket
  • At tilbyde iDEAL som betalingsmulighed
  • Sørge for returneringprocesser uden problemer

B2C e-handelssalget forventes at nå €18 milliarder i år, og 23 % af hollandske e-shoppere køber på tværs af grænser, så det er det helt rette tidspunkt at udforske det interessant marked på.


Netherlands B2C E-commerce Report 2016 er et ideelt udgangspunkt for at lære dette marked at kende. Download den gratis light rapport her.