Hvilke produkter køber spanske forbrugere online?

06 juli, 2016
14-63_spain_ecommerce_s_02.jpg

Tænker du på at ekspandere din online forretning ind på det spanske marked? Nogle indsigtsfulde undersøgelser afslører, hvilke produkter spanske forbrugere køber online, og hvordan de foretager deres køb - fra anbefalinger til betalinger.

German Ecommerce News har samlet nogle af de seneste statistikker om e-handel i Spanien og citerer de respekterede specialister Cetelem og National Observatory for Telecommunication and Information Society.

Cetelems ‘El Observatorio Cetelem Ecommerce 2015’ studie viser, at især fritidsprodukter er populære blandt de spanske shoppere. 65 % købte billetter til underholdning samt bøger, musik og reserverer restaurantbesøg online i det forgangne år. Shopperne søger i stigende grad mod internettet for at foretage deres indkøb, således blev 30 % af det totale detailsalg foretaget online i 2015 ‒ et bemærkelsesværdigt faktum, der støttes af spanske forbrugeres entusiasme for andre produktkategorier, inklusive:

  • Rejser (63 % af shoppere har købt online)
  • Mode (55 % af shoppere har købt online)
  • Elektronik (54 % af shoppere har købt online)
  • Fodtøj og tilbehør (51% af shoppere har købt online)

Som disse statistikker viser, søger spanske købere mod e-handel for at få bekvemmelighed inden for et bredt udvalg af produktkategorier ‒ lovende tegn hvis man vil sælge på tværs af grænser.

Men hvilke faktorer har indflydelse på deres køb?

Cetelems studie viste, at shoppere går til deres venner og familie for råd og anbefalinger, så det er vigtigt at have et godt omdømme. 35 % af shopperne har købt via en mobil enhed (op fra 23 % i 2014), hvilket viser markedets potentiale for m-handel. Interessant nok foretrækker 72 % af de spanske forbrugere at betale via PayPal ‒ endnu en vigtig overvejelse for online virksomheder.

Da det spanske marked for e-handel var €16,3 milliarder værd i 2014 (ifølge National Observatory for Telecommunication and Information Society), er det tydeligt, at det rummer et potentiale for detailhandlere.

Find ud af mere om den interessante research her.