Fem facts der hjælper til at ramme deadline for leveringer og undgå returer

06 april, 2017

Levering til tiden er altafgørende for e-handel. Det at kunne spore en ordres fremskridt og elektronisk notifikation ved levering er lige så vigtigt. Shoppere foretrækker at modtage deres pakker fra det nationale postvæsen, da det er den mest bekvemme måde, fortæller Asendias produktmanager Dominik Schaller.

Fred er ikke glad. For seks dage siden købte han en halskæde til sin kone som fødselsdagsgave fra en juveler online, og valgte muligheden for levering inden for fem dage. I dag er det hendes fødselsdag. Da Fred ikke var hjemme på leveringstidspunktet, modtog han en besked fra kureren om, at pakken var klar til afhentning på et depot små 65 km væk. Fred kan ikke komme derhen. Så han er ikke i kridthuset. Han har delt en meget skarp anmeldelse på sælgerens website og sociale medier. Nu vil han have en godtgørelse.

Online anmeldelser er vigtige.

Ifølge Kissmetrics, der analyserer onlineadfærd, har anmeldelser sandsynligvis indflydelse på 55 % af forbrugerne. Og forsendelse og levering af varer er afgørende: 40 % af forbrugerne har haft negative købsoplevelser online, viste en undersøgelse fra Trusted Shops – 20 % angav for sen levering som problemet.

Asendia Tip: Fem facts der hjælper med at ramme deadline for leveringer og undgå returer

    • Præcis levering af afgørende. En undersøgelse fra IPC i 2016 viste, at levering inden for en defineret periode var vigtig for 82 % af forbrugerne. Det at kunne spore en ordres fremskridt og elektronisk notifikation ved levering var lige så vigtigt.
    • Halvdelen af forbrugerne ville gerne betale for postal forsikring eller andre ydelser - som f.eks fuldt sporbare leveringer - for at sikre, at varerne bliver modtaget til tiden, viste undersøgelsen fra Trusted Shops..
    • 70 % af onlineshoppere foretrækker levering hjemme [IPC]. Problemet er, at vi alle bruger mindre tid hjemme og mere tid på arbejde.
    • Kontoret er ikke det mest populære leveringssted efter hjemmet. Det er postkontoret (siger 8 % af forbrugerne) sammenlignet med de 5 % af forbrugerne, der angiver deres arbejdsplads [IPC].
    • E-handel på tværs af grænser boomer. I 2015 var 16 % af alle onlinetransaktioner i EU udenlandske, hvilket er en stigning fra 12 % i 2013. Langt størstedelen (81 %) af leveringerne på tværs af grænser var forsendelser, der vejede mindre en 2 kg [E-commerce Europe].

Hvorfor er Freds oplevelse vigtig?

Freds oplevelser viser visse afgørende trends inden for levering på tværs af grænser. Onlinejuveleren er baseret i Belgien. Fred bor i London. Sammen med tyskerne køber englænderne flere varer online i udlandet end andre europæere (kun kineserne og amerikanerne får flere onlinevarer leveret på tværs af grænser).

Naturligvis har Fred ikke kun fortalt verden om, hvordan webshoppen ødelagde hans kones fødselsdag. Han vil også sende halskæden tilbage, når han endelig får fat i den. Han er del af et stigende antal forbrugere, der sender varer købt i udlandet tilbage til afsender. I 2015 blev kun 4 % af varer, der var leveret på tværs af grænser, returneret ifølge IPC. Året efter steg tallet til 6 %.

Det er stadig en relativ lille procentdel, men vækstraten er afgørende for enhver, der leverer forsendelser på tværs af grænser.

Sporing er lige så afgørende for køberen som for sælgeren

Sælger skal kunne besvare kundeanmodninger og vide, at en ordre er leveret. Køberen har betalt for ordren og vil vide, hvor den er, og hvornår den vil blive leveret. Selv hvis den præcise leveringsdato ikke er kendt, vil sporingsopdateringer give tryghed for, at leveringen er på vej, efter at en vare er kommet ind i landet.

Sporing bliver endnu mere vigtig, når forsendelser bliver leveret på tværs af grænser, da vi ved, at afsendelse, ankomst til destinationsland og den endelig levering er de tre nøglefaser, som forbrugerne ønsker at vide noget om.

Forestil dig, at onlinejuveleren havde brugt en ydelse, der kombinerer den sikkerhed, rækkevidde og viden, det nationale postvæsen har med kosteffektiv fuld sporing. Det er præcis, hvad Asendias Fully-tracked Goods Service (Internationalt Varebrev) leverer med garanteret levering, fordi ydelsen er styret af de nationale postvæseners almindelige serviceforpligtelser - ikke af private virksomheders.


Tilbyd dine kunder en fleksibel og pålidelig ydelse på tværs af grænser med Internationalt Varebrev

  • Perfekt til en lang række varer under 2 kg
  • Leveret af det nationale postvæsen, som har mange års viden om adresser på private hjem
  • Forsendelserne kan normalt blive leveret i første forsøg
  • Bekvemme leveringsmuligheder, med eller uden underskrift
  • Frit Asendia Shipping Tool – der klargør varerne til afsendelse
  • E-mailnotifikationer uden omkostninger for dine kunder

Kontakt os direkte for mere information.

KONTAKT OS