European B2C E-commerce Report 2016

13 juli, 2016
14-64-Europe_report_s_02.jpg

Ecommerce Europes rapport viser det potentiale og den diversitet de europæiske e-handelsmarked tilbyder detailhandlere, der vil sælge på tværs af grænser. European B2C E-commerce Report 2016, sponsoreret af Asendia, ser på e-handlens tilstand på tværs af kontinentet og fokuserer på fem regioner og 30 lande.

Europa er et meget interessant prospekt for detailhandlere med en samling af meget etablerede markeder (inklusive Frankrig, Tyskland og Storbritannien) og de fremspirende (såsom Rusland og Tyrkiet). Bemærkelsesværdige 75 % af europæerne (516 millioner mennesker) bruger internettet, mens 43 % (296 millioner) shopper online.

Vesteuropa forbliver med afstand den største e-handelsregion med en omsætning på €252,9 milliarder, men alle markeder viser imponerende vækst, inklusive Sydeuropa, der er vokset 17,1 % år-til-år. Den totale e-handelsomsætning i Europa er vurderet til at overgå €500 milliarder i år, og shoppere har klare produktpræferencer: €52,2 milliarder blev brugt online på tøj sidste år, hvilket giver et klart løfte til modeforhandlere.

Rapporten giver en værdifuld introduktion til europæisk e-handel, og den undersøger også disse 30 lande i dybden, ved at kigge på befolknings demografier og de økonomiske perspektiver ‒ et glimrende udgangspunkt for virksomheder, der overvejer at udforske nye markeder.

Renaud Marlière, Chief Sales & Marketing Officer hos Asendia, er også med i rapporten og giver indsigter om e-handel på tværs af grænser. Han understreger vigtigheden af at have fremragende kundeservice på de internationale markeder, at skabe solide logistiknetværk og fortæller hvorfor virksomheder bør overveje et udvalg af leverings- og returneringsmuligheder.

European B2C E-commerce Report 2016 er et ideelt udgangspunkt for at lære dette marked at kende. Download den gratis light rapport her.