Epic Denim - en multifacetteret direct mail invitation

24 august, 2016
14-69-Epic_Denim_s_02.jpg

En af de bedste måder at engagere din målgruppe på med din direct marketing kampagne er at gøre den personlig. Særligt en virksomheds innovative invitationer har et meget personligt touch. Denim brandet Mustang inviterer VIPs til en særlig middag i Berlin hvert år, men brandets 2014 ‘Epic Denim’ kampagne er virkelig unik.

Denne direct mail er fremstillet af gamle jeans udformet som en 10 siders bog med en historie smukt broderet ind i stoffet. Den begavede historie afslørede mere om Mustang inklusive dets arv og nyere historie, og den gav dermed et farverigt twist på en traditionel invitation.

Men, når kampagnen handler så meget om brandet, hvad gør så denne direct mail skræddersyet? Jo, hver bog indeholdt et broderet portræt af modtageren, og når bindingen blev forsigtigt skåret op, ville bogen folde sig ud som et par jeans ‒ skræddersyet til modtagerens størrelse.

Kampagnen, som Mustang kaldte ‘The First Wearable Book’, har vundet priser, inclusive en bronze ved Eurobest og en Wood Pencil ved D&AD Awards, og det viser, at et omfattende, personligt touch kan nå langt, når det gælder direct mail.