En multisensorisk håndlavet direct mail

01 september, 2016
14-61-dm_leica_h.jpg

Direct mail kampagner bliver i stigende grad multidimensionelle og tilbyder oplevelser og fascination gennem interessante former og teksturer. Dog er en direct mail kampagne også multisensorisk ved i sandhed at overbringe sit budskab og engagere modtagere.

Leica Gallery Sao Paulo’s Soundlab er et innovativt direct marketing projekt, som formår at legemliggøre den ikoniske fotovirksomhed utroligt effektivt.

Soundlab bringer en lydmæssig dimension til direct mail. Den komplimenterer perfekt syns- og følefornemmelserne som direct mails kan fremkalde. Kampagnen genskaber nogle af de bedste foto, der nogensinde er blevet taget med et Leica kamera både i print og på vinyl, og genopfinder de lyde hver fotograf må have oplevet, da det originale foto blev taget. Der er endda brugt 3D binaural teknologi til at skabe 360⁰ lyd til en virkelig fordybende oplevelse.

Hver fuldt hårdlavede læderbokssæt inkluderer en vinyl plade med de seks lydspor, en fotografibog og særlige posters, alle designet til at give et multidimensionelt snapshot af det utrolige medie Leica har hjulpet med at skabe over de sidste hundrede år. Det håndgjorte element var nøglen til kampagnen, da hvert Leica kamera er omhyggeligt samlet ved håndkraft.

Den unikke kampagne blev belønnet med en D&AD Wood Pencil som anerkendelse for dens innovation. Oplev Soundlab i flere detaljer her.

Copyright billede: Agency F/Nazca Saatchi & Saatchi // Client Leica Gallery São Paul