Cannes Lions print vindere engagerer publikum i alle aldre

20 august, 2016
14-68-Cannes_lions_s_02.jpg

De nyligt afholdte Cannes Lions priser har anerkendt nogle utrolige marketing kampagner inklusive innovative og enestående arbejder med print og udgivelser.

Det er interessant, at nogle af disse kampagner er meget målrettet mod børn, i erkendelse af de kan udgøre en afgørende demografisk målgruppe især til uddannelsesinitiativer. To af kampagnerne Cannes Lions hyldede, “Paper Glasses” og “Politibooks” brugte begge et sjovt twist på seriøse problemer.

Paper Glasses fra Red Barnet og Santillana er en sundhedsbaseret kampagne, der kørte i Mexico City. Den beskriver sig selv som ‘en simpel synstest for at holde børn i skole’. For at tackle det høje frafald pga. synsproblemer består Paper Glasses af et par briller af sort karton med perforeringer, hvor linserne skulle være. Brillerne blev placeret i Santillana School Guide, som bliver givet til elever, med en instruktionsside om hvordan man bruger brillerne til at afsløre øjenproblemer så tidligt for muligt.

Politibooks af El Ciudadano er anden amerikansk kampagne, der er udviklet til at øge opmærksomheden med børn, men på den lokale politiske situation i Chile. Politibooks tager fem politiske skandaler og gør dem til muntre historier med ‘enkelt og legende sprog’ for at hjælpe børn med at forstå verden omkring dem. Politibooks vandt en Bronze Cannes Lion, mens Paper Glasses fik sølv ‒ fantastiske eksempler på hvordan kreative kampagner kan gøre en forskel i børns liv.

Få mere information om Cannes Lions her.