Australia B2C E-commerce Report 2016

03 august, 2016
14-66_Australia_report_s_02.jpg

Har du nogensinde overvejet Australien som et potentielt marked for din e-handelforretning? Ecommerce Europes nye rapport kortlægger alt, du har brug for at vide om dette virkelig enestående land i Asien og Stillehavsområdet, inklusive de seneste facts og tal fra detailhandlen.

Australien er i sandhed et interessant e-handelsmarked: Internet udbredelsen er fremragende (på 85 %), og landet rangerer bemærkelsesværdigt godt på E-government Index (som nr. 2), mens 65 % af voksne shopper online. Dog foregår 93 % af salget stadig i fysiske butikker, og online udbredelsen for store australske detailhandlere ligger på blot 5 %.

Denne specielle situation peger på masser af potentiale, hvis du vil sælge på tværs af grænser, især da B2C e-handel i Australien voksede med næsten 16 % i 2015.

Men hvilke facts og tips har du brug for at kende, inden du udvider din e-handel med markedet down-under? Rapporten giver en bred vifte af praktiske indsigter, inklusive ekspertudtalelse fra Gary Shunk, Senior Vice President Sales & Marketing hos Asendia USA.

  • Kun 13 % af smartphone brugere har købt via deres mobil, mens 15 % af tabletbrugere har gjort det ‒ ved at sikre at din webshop er optimeret til disse enheder, vil du bedre skille dig ud fra mængden, når m-handlen vokser
  • Australske forbrugere har relativt høje disponible indkomster, og kombineret med et smalt, lokalt produktudvalg, gør det dem til entusiastiske shoppere på tværs af grænser
  • Overvej din forsyningskæde grundigt ‒ da e-handel vokser hurtigt i Australien, kommer logistikindustrien (rangeret som nr. 16 i verden) under pres
  • Det er essentielt at bygge brand genkendelse ‒ lige som det er vigtigt at skabe en enestående kundeoplevelse

Dette er blot nogle af de indsigter om et meget lovende e-handelsmarked. Download den fulde Australia B2C E-commerce Report 2016 her.